Согласно ЗАКОНУ УКРАЇНИ Про захист прав споживачів http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1023-12 - можно ознакомиться полностью.
Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості
Цитата:
1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
2. Стосовно непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені у частині першій цієї статті, задовольняються за згодою продавця.
Згідно з цією частиною задовольняються вимоги споживача щодо товарів, гарантійний строк на які не закінчився.
3. Вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті, пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.
Споживач має право пред'явити одну з вимог, передбачених частиною першою цієї статті, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу, передбачену частиною першою цієї статті.
Зазначені вимоги за місцезнаходженням споживача задовольняють також створені власником продавця торговельні підприємства та філії, що здійснюють продаж аналогічних придбаним споживачем товарів, або підприємства, на які ці функції покладено на підставі договору. Функції представників підприємств-виробників виконують їх представництва та філії, створені виробниками для цієї мети, або підприємства, які задовольняють зазначені вимоги на підставі договору з виробником.
4. Продавець і виробник під час продажу (реалізації) товару зобов'язані інформувати споживача про підприємства, що задовольняють вимоги, встановлені частинами першою і третьою цієї статті. За ненадання такої інформації встановлюється відповідальність згідно із статтями 15 і 23 цього Закону.
5. Продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.
Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п'ять кілограмів продавцю, виробнику (підприємству, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті).
6. За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості - протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін.
У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач вправі на свій вибір пред'явити продавцю, виробнику (підприємству, що виконує їх функції) інші вимоги, передбачені пунктами 1, 3, 4, 5 частини першої цієї статті.
7. Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться.
Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості на час купівлі.
При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості товару на час купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
8. У разі придбання споживачем продовольчих товарів неналежної якості продавець зобов'язаний замінити їх на товари належної якості або повернути споживачеві сплачені ним гроші, якщо недоліки виявлено у межах строку придатності. При цьому розрахунки із споживачем провадяться в порядку, передбаченому абзацом третім частини сьомої цієї статті.
9. При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.
На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів ( 172-94-п ) визначається Кабінетом Міністрів України.
За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.
При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину обчислюється починаючи від дня видачі споживачеві товару після ремонту.
10. Споживач має право пред'явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного строку. Ця вимога може бути пред'явлена протягом установленого строку служби, а якщо такий не встановлено - протягом десяти років, якщо в товарі було виявлено недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника. Якщо цю вимогу не задоволено у строки, передбачені частиною дев'ятою цієї статті, споживач має право на свій вибір пред'явити виробникові (продавцеві) інші вимоги, відповідно до частини першої цієї статті.
11. Вимоги споживача розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.
Під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.
У разі втрати споживачем технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством.
12. Виробник зобов'язаний відшкодувати всі збитки продавця (підприємства, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті), який розглядає претензію споживача до придбаного товару.
Продавець (виробник) товарів зобов'язаний у місячний строк відшкодувати підприємству, що виконує його функції, збитки, яких воно зазнало у зв'язку із задоволенням вимог споживача, передбачених цією статтею.
13. Вимоги, встановлені частиною першою цієї статті щодо товарів, виготовлених за межами України, задовольняються за рахунок продавця (імпортера).
14. Вимоги споживача, передбачені цією статтею, не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.
Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості
Цитата:
1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. { Абзац другий частини першої статті 9 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2741-VI ( 2741-17 ) від 02.12.2010 }
Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) ( 172-94-п ) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.
2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.
3. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
Как у вас дела с этим? Возникали ли проблемы? Часто вижу в барахолке появляются фото вещей (одежды) с ярлыками и ценниками с причиной продажи "купила, дома померила - не подошло". Вотпрос возникает, почему на торговую точку не вернуть
пару раз возвращала, проблем не было. а один раз слышала скандал, когда девушка принесла обратно юбку, она даже сесть в ней не смогла, узкая была. продавцы конечно накинулись на неё страшно! она оторвала ценник и пошла куда-то в ней. типа "специально берёте чтоб раз одеть и вернуть". я думаю, что оторванный ценник как раз и есть показатель того что вещь не собирались возвращать.
не особо верь барахолке
_______________________________ Я ненавижу тех кто рядом ноет...кто льстит в глаза...А за спиною яму роет... мне жалко тех...кто в зависти и злости...другим частенько моет кости
Сама возвращала на базаре несколько раз вещи - не сразу, но брали. Обувь в Интертоп возвращала - без проблем, только паспорт попросили. Януся-мамуся, иногда откровенный сэконд продают с этикеткой примятой
Ну не факт, что в барахолке сэконд продают Я вот например пальто продаю, оно без этикетки, но не ношено ни разу - тупо не влажу в него а этикетку всегда перед примеркой срезаю Я никогда не возвращаю, стыдно Стараюсь всегда объективно оценивать, примерять, ошибаюсь редко. На рынках и правда поворчать могут, в магазине при наличии чека и этикеток принимают без вопросов в течение 14 дней
никогда нечего не возвращала. мне же не 15 лет, что хватаю что-то не обдумано. Если покупаю то меряю, смотрю на себя, обдумываю и все - беру маленькую или большую вещь на меня точно никогда не куплю короче покупаю с умом
Недавно возвращала сушилку для фруктов в интернет-магазин. правда не в надлежащем состоянии - она сломалась в первый день эксплуатации. Всё прошло хорошо - девушка-оператор только попросила приготовить копию паспорта и кода
Santanella, да, нет не без этикетки ... с этикетками, но пару раз я эти вещи в бункере видела, а вечером - в барахолке
Santanella писал(а):
Стараюсь всегда объективно оценивать, примерять, ошибаюсь редко.
Ну, из-за не подходящего размера ничего не возвращала. Приходила домой и досматривала такие нюансы, которые реально не подходили.
-- Пользователь добавил некоторое время спустя --
Часто пишут, что товар по акции обмену и возврату не подлежит. Но , вроде, в когда-то слышала, что это не законно, т.е. вернуть можно. Сама не сталкивалась. Интересно, кто-то возвращал бытовую технику в течении гарантийного срока по письму из Сервисного центра "ремонту не подлежит"?
и я о том же я тоже продаю вещи в барахолке, но там конечно то во что моя попа навряд ли когда-то влезет. есть и из секонда. но просто все знают цены бункера, а когда видел сегодня утром это там , а вечером здесь ,только раз в пять цену выше поставили-смешно! я пыталась возвратить свой блендер со своего сп-фиг там! через два дня поломалась вторая скорость. мне заявили, мол сдавайте в сервис, но учтите только в течении двух недель.звоню в сервис, там понятное дело, никто не кинется мой блендер смотреть именно сегодня! у них куча товаров лежит, все по очереди. сказали что недели через две-три скажут результат. "фирму" видите ли это не устроило, две недели и всё!
_______________________________ Я ненавижу тех кто рядом ноет...кто льстит в глаза...А за спиною яму роет... мне жалко тех...кто в зависти и злости...другим частенько моет кости
Януся-мамуся, да уж... я поэтому не захотела в сп брать технику - утюг хотела - так как не напрямую получается. все вещи, которые в магазины возвращала - принимали без проблем. а было дело лет 7-8 назад - зашли на анголенко купить зимние боты (это при том, что я зареклась туда ходить - ни ассортимент особо не устраивает, и качественную вещь тяжело найти, да и цены завышены). ну выбрали одни более-менее - я сразу обула, так как резко снег выпал, а обувь еще не прикупили. приехали домой - а там брак оказазался - кожа от снега мягче стала и сразу почувствовалось, что носок не полностью уплотнен - будто разлом. поехали возвращать брак этот... та ни в какую - хамить стала и все такое. над законом посмеялась и над моими правами потребителя... я вообще конфликты и ругаться не люблю, но меня реально такое отношение взбесило... в общем я взяла туфли - штук 6 и в пакет себе засунула (получается по туфле от пары обуви) и сказала - "пока деньги не вернешь - не видать тебе туфлей" - а 6 пар обуви, согласитесь, дороже одной вы бы видели как она в лице поменялась, когда наткнулась на такое же хамство - сразу на "Вы" и тихим тоном... ну в общем денег у нее с утра не было - не наторговала, но слезно сказала, что на неделе вернет и маму попросиа прийти без "этой злой девочки" . деньги вернула дня через 3. в общем после этого инцидента - я ничего не покупала на рынке из вещей нервы дороже. (просто еще был случай с обувью - за годик до вышеописанного - брак не забрали, но хоть починили за их деньги).
Интересно, кто-то возвращал бытовую технику в течении гарантийного срока по письму из Сервисного центра "ремонту не подлежит"?
у моего брата мужа не взяли ,сказали, что это вы его испортили моб тел
_______________________________ О раздачах и ответах на вопросы по СП -пишите мне, пожалуйста, в личку Мы все друзья: ко мне на ты, и я ко всем - на ты (кто обижается - не обижайтесь)))
Каріша,вообще да, но у этой "фирмы" считается с моменты покупки. не считая того, что гарантийный заполнен одним числом, а посылку получила на два дня позже..
_______________________________ Я ненавижу тех кто рядом ноет...кто льстит в глаза...А за спиною яму роет... мне жалко тех...кто в зависти и злости...другим частенько моет кости
Ринка,нет , это не тот вариант. Я спрашиваю о случаи когда СЦ даёт официальный ответ на "заводской брак" или неправильную работу, когда устранить это возможно.
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения
Кто сейчас на конференции
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 3